Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89a90v42e45l 37M23i60l11o70t76a 9358123572720

Vážený pane kolego, skutečně si myslíte, že titul před nebo za jménem zvýší kvalitu všeobecné sestry? Že změní společenskou prestiž tohoto povolání? Domníváte se, že čím vyšší titul, tím kvalitnější sestra? Dle Vašeho článku se domníváte, že 7 let přípravy na profesi všeobecné sestry je dostatečně dlouhá doba. Jak si tedy vysvětlujete, když absolventka přichází na VOŠ/VŠ po střední škole, která absolutně nesouvisí se zdravotnictvím? Příkladem jsou nejčastěji obchodní akademie, gymnázia, konzervatoře, hotelové školy,... Takové absolventky se pak připravují na profesi všeobecné sestry pouhé 3 roky. Z vlastní zkušenosti Vám mohu potvrdit, že absolventi SZŠ, zdravotničtí asistenti, jsou mnohdy lépe připraveni ze SZŠ, než po absolvování 3 let studia. Pro tyto absolventy se VŠ/VOŠ jeví ztrátou času a je pro ně pouze "o papíru".

Píšete, že sestra musí znát léčiva, se kterými pracuje. Ano, máte pravdu, bez pochyby by tomu tak mělo být. Vzpomínáte si ale na svá studia? Kolik léků jste tehdy po studiích skutečně znal? To jste se vše naučil až v praxi. VŠ/VOŠ ztrácejí sestry drahocenný čas, po který by se mohli dávno věnovat své profesi a učit se praxí.

V závěru bych Vám rád doporučil, abyste se zaměřil, v oblasti kompetencí, na Vyhl. 55/2011 Sb. - Vyhláška o činnostech zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků, §4 - Všeobecná sestra. Sám dobře víte, že kompetence, jenž jste zmiňoval, jsou k dispozici až po tzv. specializačním vzdělání, které obvykle trvá další 2 roky.

0/0
28.6.2017 17:49

M48i95c82h85a54l 70Č67e82š95e98k 2700289968681

Jsou sestry se specializačním vzdělání, které titul nezískaly a i přesto jsou velmi kvalitní. Bohužel dnes je doba taková, kdy bez VŠ/VOŠ/atestace nemůžete jako plnohodnotná sestra pracovat (pokud nemáte původní SŠ). Takže ano, vyšší stupeň vzdělání se dnes prostě vyžaduje.

To, jakým způsobem jsou sestry připravovány já nijak neovlivním. Jsou kvalitní a méně kvalitní vysoké a vyšší odborné školy. Člověk musí při jejich výběru pátrat po jejich pověsti a sám se rozhodnout, jestli se chce něco skutečně naučit, nebo chce pouze titul.

Já vám zase z vlastní zkušenosti tvrdím, že sám mám a měl jsem spolužáky, kteří nebyli na zdravotní škole a jsou perfektní i po třech letech studia. Zároveň znám i absolventy SZŠ, kteří jsou pravým opakem. Takže určitou roli hraje také osobní přístup ke studiu, nejen samotná délka studia.

Jak vy můžete vědět, která léčiva jsem znal a neznal? Za své studium jsem se setkal s obsáhlým spektrem léčiv, museli jsme znát jejich dávkování, správné ředění, indikace, kontraindikace, jaké je množství léku v lahvičce/ampuli. Samozřejmostí bylo jejich správné zařazení do lékové skupiny. Nehledě k tomu, že jsme s nimi běžně manipulovali na praxi.

Vyhlášku moc dobře znám. A doporučuji si odstavec přečíst ještě jednou - psal jsem, že tyto rozšířené kompetence má atestovaná/VOŠ/VŠ vzdělaná sestra.

0/0
29.6.2017 11:26

J68a84n 44N25o92v77o45t69n94y 4517520323

Všechny vysoké školy jsou na nic . Slabá úroveň a politikaření. Nic to nenaučí.

+2/0
30.4.2017 20:12
Foto

M58a53r95i30e 63T64o53m12š75í88č74k51o96v16á 4707315176456

Zdravotní škola která trvala čtyři roky a byla ukončena maturitou, to byla škola na úrovni. Byl problém se na ni dostat, bez vyznamenání a absolvování zdravotního kroužku během školní docházky, jste neměli šanci. Vyučovali na ni lékaří, kteří teorii vždy podložili svými zkušenostmi, praxe v nemocnici začínala již ve druhém ročníku, tedy zdravotní sestry byly po zásluze sestry diplomované a mohly nastoupit na kterémkoliv oddělení.

Dnes se na tuto školu dostanou i čtyřkaři, lékaři tam vzhledem k slabé úrovni přestali vyučovat a u maturity je to katastrofa. Ti co projdou skončí jako asistenti a musí pokračovat další tři roky, aby mohli samostatně pracovat.

Co však je na tom zarážející, že oni studují tuto problematiku sedm let, a na vyšší tříletou může nastoupit kdokoliv s maturitou v jiném oboru a stačí mu absolvovat tyto tři roky a je DiS.

Toto opravdu hlava nebere, co za paskvil se podařilo vytvořit. Řeči o tom, že je to doporučení z EU, je úplná hloupost, protože například v Rakousku, není třeba ani maturita, děvčata a i chlapci se po ukončení studia dále vzdělávají pro potřeby oddělení, na která nastupují.

Zase jsme chtěli býti papežštější než papež a pěkně jsme si zavařili.

Zdravotní sestry nepotřebují vysokou školu, když na střední nastoupí takové, které mají hlavy otevřené a tuto práci budou bráti jako poslání. V tomto případě stačí čtyři roky studia, protože je vypracován systém dalšího vzdělávání, týkající se oboru v kterém pracují, tedy žádné obavy z nedostatečné odbornosti.

+5/0
30.4.2017 20:01

J46a65n94a 62P41a11j90d90o86v64á 3947139354

"Rozumný lékař uzná, že je sestra jeho rovnocenným partnerem/partnerkou." To si fakt myslíte? Ne, myšlení lidí (doktorů, pojišťoven, pacientů, ....) je nastavené tak, že sestra je méně než doktor. I když má titul Mgr. a vysokou školu.

+1/0
30.4.2017 17:20

I87l43o12n47a 19H39o10ň77k17o63v52á 7666924954683

Proč by sestra měla mít vysokou školu?Stačí vrátit zpátky studium čtyřletý jako kdysi.Každý vám potvrdí,že sestra,která pracuje minim.7 let na jednom oddělení je vlastně už skoro druhý doktor.A sestry typu Bcnebo Dis to jsou jen sestry,které umí vypsat jenom papíry,ale praxe to neumí vůbec.Vidím to tak,že vlastně bylo zrušeno co skvěle fungovalo jako všechno v tomto státě.

+5/0
30.4.2017 17:02

B73o95h70u73m47í86r 16Š16i66m63e89k 3631280724734

To je správný náhled! V naší postkomunistické době nám politici se svými soudružskými kumpány zničili vše, co dobře fungovalo!

Jsem rád, že jsem v penzi!

:-)

+1/0
30.4.2017 17:06

R66a47d79o85v48a62n 62D14l33u22g77o44s67z 3576401208746

Dalším krokem ke zvýšení prestiže povolání bude zavedení rekvalifikačního kurzu všeobecná sestra.

Od lékařů, přes další zdravotnické profese bude vysokoškolské vzdělání jako minimální možné. Jen ty sestry, jen ty sestry... To je ta vysněná cesta k rovnocennému týmu? Sestra se střední školou a rokem studia jistě získá v týmů vysokoškolských profesí dlouho očekávanou prestiž. ;-D

0/−1
30.4.2017 2:02

B18o94h31u23m67í34r 38Š87i11m37e95k 3791540484464

Bumáška pro Vás a mnohé další (hlavně politiky a jejich soudružské kumpány) zjevně má vysokou cenu. Ale pro mne má cenu jen to, co umíš!

:-)

+1/0
30.4.2017 16:46

V58á44c89l85a29v 22M19a30i20x43n65e50r 7355180705471

Myslim ze pisete pekne bludy. Na jednu stranu priznate ze lekar dela chyby a seky ktere ma sestra odstranit ... Tak proc je pak lekar tak orecenovany? Zapominate diferencivat ... A preceninete ceskemvzdelavani ...

0/−1
29.4.2017 23:55

D18a32l79i88b20o77r 51R53o78z55s57y60p61a34l 7170523666389

Stejný ne-li větší povyk nastal, když se povinnost vystudovat VŠ pro sestry zaváděla. Pamatuji si to dobře. Prostě vždy každé řešení vyvolá nějaké negativní reakce. Bohužel zdravotních sester je nedostatek a nějak se to řešit musí.

+2/−1
29.4.2017 20:06

R97a18d23o50v34a54n 94D84l10u12g33o67s86z 3616911668576

Ano, řešit. Ne komplikovat jako zde.

Rozumný člověk, který chce být sestrou, stejně půjde na VŠ, aby měl v budoucnu vyšší manévrovací prostor a možnost případné zahraniční pracovní zkušenosti. Myslím, že řešení se mine účinkem. Uvidíme.

0/−1
30.4.2017 2:05

B70o31h68u57m48í66r 47Š41i49m66e60k 3691580194584

Sestry po absolvování čtyřleté střední zdravotní školy byly vždy v cizině žádoucí. Prostě uměly a znaly! Některé dcery komunistů tam pracovaly již před Listopadem! A často za mastné prachy na významných postech! Někdy i po krátkém zaškolení řídily léčbu, kterou neuměli ani lékaři!

A prosím vysvětli, k čemu může být sestře vysoká škola, když po jejím absolvování může pracovat jako sestra, ale placena je jako sanitárka?!? Ale řekni to, laskavě, slušně! Já to neumím!

:-)

+3/0
30.4.2017 16:54

B97o68h79u72m39í94r 81Š55i43m25e91k 3501500554864

Mám nápad! Když nedávno komunisti povolávali inteligenci do továren, mohli by dnes politici povolat dělníky do nemocnic. To by nám to fachčilo!

:-)

0/0
30.4.2017 16:48
Foto

T69o97m69á67š 59V80o44d69v49á69ř55k13a 3913151377334

Odpovím - nepotřebují. Potřebují kvalitní středoškolské vzdělání a praxi - na ní stačí 4 roky. Poté stejně začínají odznova - stejně jako lékaři, advokáti apod. Své řemeslo se naučí za pochodu.

Z mé praxe - mám dvě sestry - obě mají kvalifikaci v elektrofysiologii - obě měla jen 4 letou školu s maturitou, pak praxi u lůžka. U mne se naučily pracovat s přístroji, pak šly na školení. Udělaly si doškolovací kurs v oboru elektrofysiologická sestra, na co bych měl vysokoškolačku?????

+7/0
29.4.2017 14:58

M40a53r24i19e 88Š92í22p92k28o75v49á 5232232324747

R^

0/0
29.4.2017 19:42

R95a90d93o78v90a71n 87D51l97u27g33o19s33z 3686481788636

Zajímavé je, že o šíří vzdělávání vždycky rozhodují ti, kterých se to netýká a přesně ví, co je a není pro danou profesi dobré. Z vaší pozice lékaře (dedukce dle vašeho popisu) je zjevné, že o profesi zdravotních sester nic nevíte. Proto by bylo vhodnější a moudřejší přenechat rozhodnutí o požadavcích na kvalifikační úroveň a nároky na samotných zástupcích tohoto povolání, popřípadě na konsensu zástupců všeobecných sester.

Zároveň je symptomatické, že hlavními odpůrci vysokoškolského vzdělání sester byli a jsou lékaři, byť se jedná o naprosto odlišnou a samostatnou pracovní kategorií. Váš názor Vám každopádně neupírám, pouze shledávám závadným a neodborným, a přiznejme si to, také se strachem o riziko ztráty řízení jiného pracovníka. Sestra a lékař jsou již pár let rovnocennými pracovníky, kdy každý zodpovídá za svou činnost danou zákonem.

Pokud jste soukromý lékař, zaměstnejte na místo sestry administrativní pracovnici oboru ekonomie, obchodní akademie apod., odborné výkony můžete provádět samostatně. Nepotřebujete žádnou, natož vysokoškolský vzdělanou sestru. Z mého pohledu jsou sestry v ordinacích lékařů zbytečný luxus. Naopak zapotřebí jsou pro nemocnice, domácí ošetřovatelské péče, hospicové péče, pro sociální sféru. Jedinou chybou dosud nevyřešenou je legislativní pupeční šňůra s lékaři, jakožto nositeli ošetřovatelských výkonu pro výkazy pojišťoven, takže bohužel v tomto směru jsou zdravotní sestry vazaly lékařů, byť v rovině pracovně-právní nikterak.

0/−3
30.4.2017 2:30
Foto

T38o87m67á20š 96V40o77d80v14á56ř73k40a 3143931557354

Jsem lékař, ale o Vás nic nevím, vyjma jednoho faktu, že sice píšete poměrně rezolutně, avšak nejspíše bez znalosti praktických věcí. Jsem pro vaši informaci lékař s více jak 30letou praxí. Jak v nemocnici, tak i nyní v soukromé praxi za tu dobu nejspíše vím, co od sestry potřebuji.

To, že bych měl jakýsi "strach" o ztrátu řízení jiného člověka je Váš konstrukt. Sestra nikdy nebude rovnocenným pracovníkem lékaři a to z prostého důvodu, že lékař léčí a sestra mu přitom asistuje. /Dle vašeho náhledu by nejspíše sekretářka ředitele podniku měla mít rovnocenné postavení jako jeho ředitel/.

Takže zkusím shrnout. Od sestry ve své ordinaci požaduji odbornost při výkonech, na které mají aprobaci /tedy činnost, která je pro mou ordinaci meritorní - samostatná práce s přístroji atd./. Pro tuto činnost jsem je nechal vyškolit na vlastní náklady. Potřebuji, aby dělaly i administrativu, která jim přísluší. Potřebuji diskrétnost a loajálnost. Za všechny tyto atributy jim platím /myslím, že nadstandardně/. Provádějí výkony, které by mne od práce zdržovaly - aplikace injekcí a infusí a vyšetření na přístrojích.

Pakliže by byl obecný požadavek na vysokoškolské vzdělání sestry, nabízí se otázka, proč by ony ženy neměly jít rovnou na lékařskou fakultu. Dělat jakousi asistenci lékaři /ne přesně definovanou/ a studovat prakticky stejnou dobu by nejspíše nebylo atraktivní. Pokud si chce všeobecná sestra doplnit vzdělání, kvalifikaci, existuje mnoho možností. Ty se už týkají oboru, v němž chce nadále pracovat - takže proč zase mnohaleté obecné studium?

Z historického hlediska je vztah sestra a lékař prověřený a funkční. Navrhovaná a často měněná pravidla tento vztah narušují.

A poslední otázka. Dříve bylo sester dost, nyní je jich nedostatek. Opravdu si myslíte, že je to jenom tím, že nemají možnost vyšší kvalifikace? Nebude to mít jinou příčinu?

+6/0
30.4.2017 7:47

M46i80c16h11a20l 57Č42e68š64e72k 2200709698121

8-o já teda většinou nereaguji na názory diskutujících, ale váš názor - co slovo, to perla.

Je smutné, že tato slova šíříte vy, jakožto lékař. Měl byste spíše podporovat vysokoškolské vzdělávání sester, poté byste je nemusel školit na vlastní náklady, jelikož ke spoustě činnostem získá sestra kompetence VŠ/VOŠ studiem. A EKG umí natočit na ambulanci každá cvičená opice (pokud je to ta z elektrofyziologických metod, které uvádíte)!

To, že víte, co od sester potřebujete ve své ambulanci neznamená, že stejné znalosti stačí sestrám i na jiných odděleních!

Kladete si otázku, proč je sester nedostatek? Po 30 letech praxe? Není to třeba kvůli vám a vámi podobným, kteří šíří tezi, že sestry jsou na úrovni sekretářek ředitelů? To je ten nejlepší způsob, jak zakopat prestiž tohoto oboru pod zem!

Já teda taky pracuji jako sestra a nemám pocit, že bych byl nějaká sekretářka, nebo, že bych byl o něco méně, než lékař!

Jakmile se začíná mluvit o vysokoškolském vzdělání sester, hned se začínáte čepýřit, protože přece vzdělání na lékařské fakultě byla donedávna doména pouze lékařů. Cítíte se snad znepokojen tím, že se o důležitosti sester mluví čím dál více?

A ještě jednu malou drobnost - do ošetřovatelství přichází stále více mužů, takže už nejsou žádné "ony ženy". Občas byste se měl podívat zpátky do nemocnice, jak se její prostředí změnilo.

0/−3
30.4.2017 9:05
Foto

T69o58m36á70š 59V84o44d16v85á92ř62k11a 3193661407764

Milý zdravotní bratře, možná jste to měl napsat jako první a leccos by se vyjasnilo.

To, že dodržuji jistou hierarchii v oboru není - jak se mylně domníváte - pohrdáním sestrou. Pokud jste na funkčním oddělení, tak víte, že bohem je primář, pod ním jeho zástupce, pak jsou to vedoucí lékaři oddělení, lékaři pracující na oddělení. Posléze je stejná hierarchie sester /pro Vás bratrů/, a stejný systém, přičemž vrchní sestra je odpovědná primáři. Jakýkoli jiný systém znamená rozpad oddělení, chaos a nekompetenci. Takže - z lidského hlediska jistě ne, z pracovního jistě ano - sestra je méně než lékař, sekundář je méně než primář.

Poznal jsem některé "důležité" sestry. Měly vzdělání, ale byly levé. Pak jsem poznal ty "méně důležité", které měly empatii, zručnost a uměly řemeslo. Nechal byste se ošetřovat od té první či té druhé.....

Pro každého člověka je ideální, pokud najde své místo, v kterém je dobrý a nemyslí si, že je mnohem lepší, než ti okolo. Z toho vznikají frustrace, nedorozumění a chaos.

Jinak Vás mohu ubezpečit, že mé dvě sestry dělají evokované potenciály, asistují u EMG vyšetření. Je to o cosi složitější, než Vámi zmiňované EEG, které je ovšem rovněž důležité a odpovědné.

A na závěr a ještě jednou a nejspíše marně. Pokud jsem specialista, potřebuji od svých sester přesně to, co obor přináší. Nepotřebuji,aby znaly mikrobiologii nebo jak ošetřovat novorozeně. Proto se mi zdá, že VŠ studium, které trvá x let a je všeobecné, je k ničemu /vyjma titulu před jménem/, daleko přednější je přesný výběr subspecializace, jež je přínosem pro lékaře a nemocného.

+4/0
30.4.2017 10:45

M67i22c38h62a96l 32Č66e71š61e27k 2390349508411

pak jsme si to vyjasnili vzájemně. Nechci se s vámi přít, myslíte to zřejmě dobře.

Máte pravdu, že vzdělání nerozhoduje o tom, jestli bude sestra v praxi použitelná. I já znám sestry bez VŠ, které jsou v praxi skvělé a naopak.

Vaše přirovnání sestry k sekretářce ředitele se mě nicméně dotklo a měl jsem potřebu se k němu vyjádřit.

+1/−1
30.4.2017 11:04

B67o66h19u44m54í14r 81Š77i33m95e49k 3121740294174

Asi jsem Vás podcenil. Omlouvám se. Zdá se, že se Tomášovi podařilo Vám to aspoň částečně vysvětlit. Hurá!

:-)

0/0
30.4.2017 17:22

B56o55h33u12m33í94r 52Š58i40m48e72k 3361690974964

Je mi Vás líto, opakovaně diskutujete k věcem, kterým vůbec nerozumíte, prostě jen trollíte. Škoda! Myslíte si, že všemu rozumíte lépe než odborníci. Je mi Vás líto. Vašich čtenářů též! Vzdělanými a zkušenými lidmi pohrdáte a ve své pýše si otíráte nos o strop. Je mi Vás líto! Nejhorší je, že nemáte možnost pochopit, co Vám nabízím, že se nedokážete pravdě podívat do očí... Bohužel. A chudák Vodvářka se Vás snaží marně poučit!

:-)

0/0
30.4.2017 17:18

M66i14c81h45a61l 94Č43e10š32e85k 2720859448141

pane, my spolu nesedíme u piva. Jestli mě budete tímto způsobem i nadále urážet, vaše příspěvky jeden po druhém smažu;-) A můžete se klidně postavit na hlavu.

0/0
30.4.2017 17:38

B66o56h29u91m52í54r 70Š82i11m48e18k 3711240594134

Zase jeden doveda, který rozumí úplně všemu. Medicíně rozumí lépe než lékaři, práci lékaři dokáže zorganizovat lépe než lékař... No, gratuluji! Vás budou vynášet do nebes! Všichni pitomci na světě! Gratuluji!

:-)

0/0
30.4.2017 17:04

B16o41h54u18m35í98r 82Š97i91m83e54k 3611220324784

Tomáši, to bohužel dnes málokdo pochopí, že potřebuješ šikovnou sestru a nikoliv sestru s bumáškou! Dnešní doba je snad jen formalistická, o poctivou práci jim nejde, všichni do všeho chtějí mluvit, i když neví, o čem je řeč. Divná je, ta dnešní naše doba!

:-)

+1/0
30.4.2017 16:58

M47i32c66h24a35l 81Š25t16a76j55n51r95t 4304791952537

Podívejme se na to zdola.

Jaký zájem asi tak může vyvolat střední, která sice pořádně nepřipraví na vysokou, ale zato místo "ostré" kvalifikace k dlouhodobému výkonu povolání jste po ní otitulováni nicneříkajícím blábolem?

0/0
29.4.2017 14:48

B32o29h49u28m78í40r 40Š36i78m66e73k 3311980674104

Po čtyřleté střední zdravotní škole, mnohá sestra úspěšně absolvovala studium medicíny. Takže příprava i na vysokoškolské studium byla dostatečná!

:-)

0/0
30.4.2017 17:24

M18a70r77k68é69t49a 57G45l76ü34c25k47o40v78á 2577854766

Konečně rozumný článek! Naprosto souhlasím!!!R^R^R^

+2/0
28.4.2017 16:00

B21e86d11ř38i91c82h 60D67v90o36ř86á56k 2242518846764

Obecně nejde vůbec o vzdělávání,ale o peníze. Nejde vůbec o tituly. Každý člověk se musí učit celoživotně a měla by se o jeho vzdělání postarat lidská společnost. Snad přicházá další průmyslová revoluce a tyto starosti s penězi časem nebudou.

+1/−1
28.4.2017 14:23

B86o51h86u58m12í37r 82Š82i71m13e50k 3541250914944

Ani ty prachy nejsou všechno! Dobré mezilidské vztahy jsou samozřejmě důležitější! I když to dnešní člověk nechápe!

:-)

0/0
30.4.2017 17:27

M98i19c86h53a87e79l97a 79D78l93o18u12h57á 6302577301191

Systém 4+1 může fungovat pro např.ambulantní sestry, které nedělají až tak odborné úkony, i tak by ten 1 rok po maturitě měl být naplněn pouze odbornými předměty a doslova a do písmene odbornou praxí, pro ostatní je VŠ či specializace nezbytná. Problém je ale někde jinde, sestry s různým vzděláním by měly tvořit tým s jasně stanovenými kompetencemi a vzájemně se doplňovat, což se neděje / jak taky, když je třeba na oddělení 1 sestra a 1 sanitář na 30 lidí/, většinou je jedno kdo co má za vzdělání /ať jsi všeob. sestra, Dis., Bc., sestra s PSS nebo ZA děláš to samé včetně úklidových a pomocných činností a mnohde i za stejnou mzdu/. Na co potom vyšší a vyšší vzdělání, když mě nikam neposune..... dostatek lépe finančně motivovaného personálu s jasně danými kompetencemi dle vzdělání by to vyřešil. Ano potřebujeme všechny složky oš. péče včetně té s VŠ, dokud bude sestra "holka pro všechno" je to marné, marné, marné.

+1/0
28.4.2017 12:22

B73o62h63u91m16í98r 28Š19i59m28e55k 3301790194224

Bohužel u nás se vše dělá jen formálně, vzdělání je všem lhostejné, záleží jen na utrácení peněz za vzdělávání!

Ve skutečnosti sestrám zcela postačuje kvalitní vzdělání na čtyřleté Střední zdravotní škole. Toto je naprosto dostačující teoretické vzdělání pro práci sester. Praktické vzdělání se jí dostává až v praxi a je většinou dostačující. Toto vzdělání nestačí pro sestry organizátorky na postu hlavní sestry a nestačí pro speciální funkce sester, které v podstatě zastupují činnost lékařů. Ale o tom však naše legislativa vůbec nic netuší!!!

+3/−2
28.4.2017 12:32

M75i43c91h56a14l 63Č41e88š16e52k 2170799178281

pane Šimku, myslím, že není nutné spamovat všechny názory těmi samými frázemi.;-D

+1/−1
28.4.2017 12:42
Foto

H80a34n50a 54M30a44r50k39o41v17á 8138877341778

Sestra s vysokou školou?? Nač budou pak lékaři či obráceně?? Platy by pak měly být na stejné úrovni! To už pak i lékař může vynést podložní mísu či polohovat imobilního pacienta- stajně jako sestra s vysokou školou!Nevkládáte na záda sester spousty tíhy? Už tak toho mají dost !!! Vraťte dřívější kvalitní středoškolská vzdělání pro sestry a nevymýšlejte hovadiny! Stejně se sestry musí stále vzdělávat - ze svého volného času,kterého moc ve třísměnném provozu nemají a za poměrně velké finanční výdaje....;-O

+10/−1
28.4.2017 11:07

B29o79h33u57m24í97r 88Š80i86m65e73k 3151190304744

Ano! Politici nutí sestry k sedmiletému vzdělávání planými sliby na zvýšení platů, studium si převážně sestry hradí ze svého, a pak stejně žádné zvýšení platu nedostanou. Nejsou peníze!

Souhlas! Čtyřletá střední zdravotní škola je dostatečným vzděláním! Vzdělání praktické na pracovišti je dostatečné. Ale jsou tři podmínky: 1. Obnovit kvalitu vzdělávání na škole, 2. Přijímat na školu kvalitní studentky a 3. Adekvátně zaplatit sesterskou práci!

Ale zdá se, že to nikoho nepálí. Voliči stávající politiky volí. Tak o co jde, že?

:-)

+2/0
28.4.2017 11:20

M84a62r90i48e 11Š41í46p30k79o34v87á 5772342144597

Souhlas.

0/0
29.4.2017 19:44

R48a11d75o16v20a85n 71D82l31u91g30o90s53z 3636871568396

Vidíte to moc negativisticky. Převedení vzdělávání ze středních škol na vysoké byl jeden z nejlepších možných kroků posledních let, což docení sestry další generace, nikoliv ty starozdravkářské. Jedině dobrým a odborným vzděláním může člověk změnit vnímání společnosti okolo a nepřímo si vydobýt i onu stále nedoceněnou prestiž. A co si budeme povídat, v zemi, kde se hraje především na tituly a s tím spojenou společenskou úctu, sestra s maturitou zákonitě nezaboduje.

A propo, novelizace zákona přináší i zrušení kreditního systému, tedy pro zatím končí honba za kredity, semináře a konference, byt osobně jsem přesvědčen, že byly také dobrým impulsem ke zvýšení prestiže sester.

0/−2
30.4.2017 2:41

B41o18h66u31m49í95r 85Š75i87m42e13k 3771890194214

Dnešní současná iluzivní honba za tituly je naprostým nesmyslem! Nic ve společnosti nevylepšuje! Je to jen pro svět iluzí, že jsme lepší. K čemu ti to je?

:-)

0/0
30.4.2017 17:31

J55a81r16o34s13l42a23v 63G97a89b18r26h19e20l 7558767256450

Přečtěte si, prosím, ještě jednou článek autora. Zde přímo uvádí, že v současnosti sestra musí zvládnout mnohem náročnější úkony, než jaké byly kdysi. Za posledních 10 let se medicína šla mílovými kroky vpřed. A aby ošetřovatelství mohlo držet krok, musí na to adekvátně reagovat a hlavně, vyvíjet se. A systém 4+1 je jednoznačně krokem zpět. Ještě v době, kdy jsem nastupoval na střední školu, se na SZŠ hlásily kolegyně, které:

1.) Měly zájem o práci ve zdravotnictví, ne pouze o ,,lehkou maturu"

2.) Měly dost často velmi dobrý průměr známek, někdy i lepší než ti, kteří se hlásili na gymnázia.

Vyučujícími byli velmi často lékaři z praxe, kteří svému řemeslu nejen rozuměli, ale uměli své postřehy a znalosti předat dále.

V dnešní době je lékařů nedostatek, takže na středních školách se s nimi snad už ani nesetkáte, protože pokud už vyučují, jsou na fakultách univerzit nebo na VOŠ. Vyučujícími jsou zdravotní sestry, mezi nimiž jsou i takové, které znají sice učební osnovy, ale u lůžka nikdy nepracovaly. Střední zdravotní školy se staly sběrovými školami, kam se dostane skoro každý. Řada studentů se k maturitě nedostane, protože na to nemají. A ti, co složí maturitu, netouží mnohdy studovat dál. A pokud to byli na střední flákači a chtějí studovat dál, smůla. Pokud na VŠ neberou každého, kdo se bude hlásit a narazí na gympláky, tak pohoří u OSP a biologie.

0/0
22.5.2017 3:39
Foto

K41a47r91e94l 92B26o60h79á30č43e97k 1391797536124

Potřebují, to je jasné...krom specializace na zdravotnictví by měly mít vystudováno i právo v úrovni magistr :)

+2/−2
28.4.2017 9:33

B20o79h96u80m81í31r 35Š98i93m12e33k 3591870694664

Specializaci získává sestra i lékař teprve v praxi. Ale to vzdělání právní nám opravdu chybí. Legislativa je strašná! A naši politici jsou nekonečně absurdně tvůrčí!

+3/0
28.4.2017 9:56
Foto

K77a86r36e61l 53B76o72h63á86č22e17k 1521627926294

Z mé strany šlo v mém příspěvku o hořkou ironii :)

+1/0
28.4.2017 10:03

B10o60h38u72m17í98r 74Š78i44m63e19k 3221920104894

Souhlas!

+2/0
28.4.2017 11:02

M92a11r90i60e 76Š29í51p52k90o57v42á 5172432924687

:-)R^ myslím si to stejně.

0/0
29.4.2017 19:46

B23o82h45u11m82í32r 97Š59i95m59e77k 3211560264894

Pane Češko, je to podstatně jinak!

Nikomu ve skutečnosti nejde o vzdělání, ale o pouhé vzdělávání a vytahování peněz do vlastních kapes!

Díky tomu došlo k totálnímu rozvratu vzdělávání sester i lékařů u nás! Proto lékaři prchají po promoci do ciziny za vzděláním a sestry prchají z oboru. Naštěstí základní vzdělání na Karlově universitě si kvalitu zachovalo, ale je zcela rozvráceno předatestační vzdělávání. Vzdělávání u nás nepodporuje zastupitelnost oborů ve službách, což naše zdravotnictví enormně prodražuje.

U sester se opičíme po ostatní Evropě, která má vzdělání sester na takové úrovni, že jsou partnery lékařů. U nás sestry mají zcela rozbitou a znehodnocenou středoškolskou výchovu, a proto prý nemohou být placeny jako sestry. Dostaly nabídku na vystudování "vysoké" školy, že pak je budou platit jako sestry, ale ve skutečnosti se jim však vysokoškolského vzdělání nedostává.

Tento totální rozvrat, typický pro všechny obory lidského konání, si nedovolili ani komunisti za svojí totalitní éry!

:-)

+1/0
28.4.2017 9:09

P66e59t69r 85L32a24n51g70e42r 6525795190842

Když jsem byl v nemocnici, měli to rozdělené na setry(s titulem) a ošetřovatelky(bez titulu). Rozdíl byl i v uniformě. Zjednodušeně řečeno, sestra dělala odbornou práci, ošetřovatelka práci méně odbornou.

0/−1
25.4.2017 16:55

P80e58t65r 67L45a50n93g95e39r 6575985170702

Asi je to třeba rozlišovat.

0/−1
25.4.2017 16:55

B12o41h63u26m51í39r 95Š73i66m74e56k 3731170464984

Ano, ale to je jen zevní dojem!

0/0
28.4.2017 9:09

R40a73d67o39v51a88n 73D25l10u21g53o20s74z 3956701308216

Jestli to nebylo také podle toho, jaký obor kdo vystudoval - ošetřovatelky jsou prostě nevysokoškolský obor a jsou jinou kategorií než sestry.

Podivujete se tedy stejně, jako byste se divil, že na oddělení jsou lékaři a sestry a každý dělá jinak odbornou práci. Stejně tak sestra a ošetřovatelka je jiná profese.

0/−1
30.4.2017 2:46



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.